Головна Головна Новини Харчування Здоров'я Дресирування Екстер'єр Розведення Форум Наші друзі zaxid.biz Реєстрація Вхід RSS Ви увійшли як Гість
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 3 з 3
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
Форум - Мій собака » Все про собак » Дресирування, виховання, спорт, вейтпуллінг » Курс загального дресирування (Основи)
Курс загального дресирування
БогданДата: Понеділок, 14.03.2011, 19:41 | Повідомлення # 1
Група: Адміністратори
Повідомлень: 605
Репутація: 11
Статус: Offline
Дресирування службових собак складається з:

1) загального дресирування, 2) спеціального дресирування і 3) тренування.
Ціль загального дресирування - виробити в собаки навички загальної послуху і дисципліни, необхідних для керування її поведінкою при спеціальному дресируванні і службовому використанні.
Спеціальним дресируванням виробляють у собаки навички, необхідні для того або іншого спеціального використання собаки (розшук по сліду, окарауливание і т.д.).
Тренування має на меті зміцнювати в собаки навички, вироблені в процесі загального і спеціального дресирування, і систематично удосконалювати їх стосовно конкретних умов застосування собаки.
При дресируванні собак застосовують ряд визначених, послідовних прийомів дресирування. Розрізняють прийоми загального дресирування, спеціального дресирування і прийоми тренування.
Перш ніж почати дресирування, необхідно встановити, як домогтися від собаки виконання (спочатку хоча б примітивного) необхідного прийому.
В усіх випадках дресирування собаки треба починати в легких умовах, поступово підсилюючи вплив навколишнього середовища (відволікання) і вимоги до більш чіткого виконання прийому.
Починати дресирування треба з того, що легко і просто і кінчати тим, що важко і складно, намагаючись не допускати помилок.
Перші дні дресирування відводять тривалим прогулянкам і іграм на відпочинку для встановлення контакту між дресирувальником і собакою і для остаточного виявлення правильності закріплення собаки за даним дресирувальником.

Після цього вводять прийоми загального дресирування. При проходженні цих прийомів особлива увага повинна бути звернена на розвиток у собаки зацікавленості в підношенні предметів, використовуючи цю особливість надалі до побудови складних прийомів спеціального дресирування.
Відробивши елементарно один прийом, треба, шліфуючи його, вводити в дресирування інший, дотримуючи послідовності введення прийомів, викладених у книзі. Рекомендується відпрацьовувати паралельно кілька прийомів. Це прискорить дресирування, зробить її різноманітним і нестомлюючим для собаки.
Перші 5-10 днів після початку дресирування варто утриматися від уведення спеціальних прийомів (поки не установиться контакт із собакою), а потім почати вводити їх, попутно відпрацьовуючи прийоми загального дресирування. Як мінімум до переходу до спеціальних прийомів необхідно відробити: підзив, усадку, підношення предметів, після чого час, що відводиться для проведення прийомів загального дресирування, поступово скорочують і доводять до 10-15-хвилинних вправ тренувального характеру.
Відпрацьовуючи в собаки визначений навик, необхідно дотримувати принцип незмінності сигналів (команд, жестів) і безумовних подразників.
Приступаючи до відпрацьовування навику перш ніж дати сигнал собаці, варто залучити її увага, назвавши її кличку.
Не можна в період дресирування довгостроково застосовувати дачу ласощів при правильному виконанні. Це було би помилкою. Коли на основі цього безумовного рефлексу утвориться умовний рефлекс на ласкаву інтонацію, ласощі, як постійний метод заохочення, треба відмінити, застосовуючи його лише періодично, для підкріплення умовних рефлексів.
Займатися із собакою можна два рази в день, ранком і ввечері до годівлі.

Тривалість заняття будь-яка, але за умови, що собака буде зацікавлена заняттям і не стомлена. Нормальний стан нервової системи собаки - неодмінна умова успішності дресирування.
Знайти необхідний "підхід", зуміти домогтися від собаки необхідної дії - саме важке завдання, вирішивши яке, дресирувальникові залишається повторними вправами відробити безвідмовність виконання прийому і шліфувати його.

До кожного заняття повинен бути складений план, у якому передбачається час і зміст заняття, його тривалість, перерви для відпочинку і вигулювання собаки, а також обстановка.
Результати занять, особливості поведінки собаки заносять у спеціальний щоденник.

Етапи загального дресирування

1. Початковий підхід до собаки і привчання її до дресирувальника.
2. Привчання до клички, ошийника і повідця.
3. Прийом "вільний стан".
4. Прийом "підхід до дресирувальника".
5. Припинення небажаних дій собаки. (команда "фу").
6. Ходіння поруч.
7. Прийом "посадка" собаки.
8. Прийом "укладка" собаки.
9. Прийом "стояння" собаки.
10. Принесення речі, кинутої дресирувальником (апорта).
11. Навчання собаки плаванню.
12. Переповзання собаки по команді.
13. Розвиток злості, затримка і конвой.
14. Привчання собаки до пострілів і вибухів.
15. Подолання перешкод (бар'єр, сходи, бум, канава).
16. Відмова від випадково знайденого корму.
17. Прийом "виклик голосу".
18. Групові заняття по загальному дресируванню.
19. Тренування службових собак.
20. Помилки дрессирувальника при вихованні собаки.
21. Спеціальне спорядження для дресирування собак.

 
БогданДата: Понеділок, 14.03.2011, 21:03 | Повідомлення # 21
Група: Адміністратори
Повідомлень: 605
Репутація: 11
Статус: Offline
20. Помилки дрессирувальника при вихованні собаки.

У процесі дресирування собак дресирувальники допускають помилки, що затримують і утрудняють дресирування. Особливо часті помилки в початківців, слабко теоретично підготовлених і практично малодосвідчених дресирувальників. Помилки можливі й у досвідчених дресирувальників через недостатню увагу і відсутність належного аналізу своїх дій при дресируванні.

Кожна помилка, навіть незначна на перший погляд, приводить нерідко до зниження ефективності дресирування, а іноді і до непоправного псування собаки. Тому кожен дресирувальник повинен знати основні помилки, можливі при дресируванні, їхні причини, наслідки, міри попередження і виправлення.
Приводимо найбільше помилки, що часто допускаються.
Суб'єктивне розуміння поведінки собаки. Дуже грубою помилкою в дресируванні є суб'єктивне розуміння поведінки собаки, наділення її людськими якостями.

Деякі дресирувальники, особливо теоретично мало підготовлені, при дресируванні собаки звертаються з нею, як із твариною, що нібито наділено, як і людина, здатністю мислити, свідомо діяти і т.д. Зокрема, за аналогією з людиною, вони приписують собаці здатність розуміти людську мову, здатність керуватися у своїх діях різними "враженнями", "представленням", "бажанням" або "небажанням" і т.д.
Таке "людське" ставлення до собаки приводить до того, що дресирувальник починає пред'являти до собаки вимоги, не здійсненні для неї, відбувається зрив у роботі з вироблення навички і навіть псування собаки.

Приводимо один приклад.
Допустимо, що собака при прогулянці погналася за кішкою. Дресирувальник підкликає собаку до себе по команді "до мене" і "карає" її ударами поводка. В результаті цього собака при команді "до мене" почне тікати від дресирувальника, тому що дресирувальник ("олюднюючи" собаку), вважаючи, що собака розуміє, за що неї карають, удари повідцем зв'язала не з кидком за кішкою, а з виконанням собакою команди "до мене". Умовний подразник команди "до мене" і вид повідця в руках дресирувальника підкріпилися в цьому випадку безумовним болючим подразником. Отже, дресирувальник зробив дві помилок: "олюднив" собаку і неправильно використовував повідця.

У деяких починаючих дресирувальників, особливо в малодосвідчених аматорів, "олюднення" собаки виявляється й у тому, що команду вони супроводжують розмовою із собакою. Це, по-перше, утрудняє вироблення умовних рефлексів на визначені звукові подразники - команди, тому що звуки команди змішуються з іншими звуками (словами), і, по-друге, зайві слова, як нові для собаки звукові подразники, викликаючи в неї орієнтовану реакцію, загальмовують виконання прийомів дресирування по команді.
Дресирувальник повинен не "олюднювати" собаку, а повсякденно вивчаючи її поведінку, з'ясовувати умови, що впливають на поведінку і порушують виконання прийомів.

Відсутність індивідуального підходу при дресируванні собак. Великою помилкою при дресируванні є відсутність урахування особливостей поведінки собак, що дресируються, у результаті чого ігнорується індивідуальний підхід до собак при дресируванні. При цьому до всіх собак, що дресируються, незалежно від особливостей їхньої поведінки, віку, надресированості, застосовується той самий метод дресирування.
Наприклад, відпрацьовування навички подачі предмета виробляється механічним методом дресирування або тільки на смакозаохочення і т.д.
Ці помилки походять від слабкого вивчення поведінки собаки, що дресирується, недостатнього інструктажу молодих дресирувальників.

Особливо велике значення має індивідуальний підхід при спеціальному дресируванні. Не можна застосовувати ті самі методи дресирування як до збудливих, сміливих і злісних собак, так і до спокійним, флегматичним, тому що, володіючи різним темпераментом і особливостями поведінки, вони будуть по-різному реагувати і сприймати той самий метод впливу. Без індивідуального підходу до собак при дресируванні не тільки не можна домогтися ефекту в роботі, але можна привести собак у повну непридатність.

Відсутність необхідної послідовності в проробленні прийомів дресирування й організації занять по дресируванню. Нерідко дресирувальники, у прагненні будь-що-будь відробити в короткий термін побільше навичок або скоріше перейти до спеціального дресирування, відпрацьовування окремих навичок роблять недбало. Це веде до того, що навички при дресируванні закріплюються недостатньо міцно, стійкі умовні рефлекси на команди і жести не виробляються, у результаті виявляється, що дресирувальник не в змозі керувати поведінкою собаки в ускладнених умовах і вести успішно подальше дресирування.

Одним з основних положень при відпрацьовуванні навичок при дресируванні служить принцип - "від простого до складного". Навички повинні відпрацьовуватися у визначеній послідовності, тому що відпрацьовування одного, полегшує відпрацьовування наступного, більш складного. Наприклад, не відпрацювавши "посадки", не слід відпрацьовувати "укладання"; "вибірка речі" повинна відпрацьовуватися після подачі голосу, а до слідової роботи можна переходити лише після доброго закріплення "вибірка речі по запаху". Переходити до відпрацьовування ускладнених навичок при дресируванні, іде лише після того, як у собаки утворяться міцні умовні рефлекси на дії дресирувальника, що полегшує наступне ускладнення навичок. Так, наприклад, висоту бар'єра варто збільшувати лише після чіткого подолання собакою бар'єра меншої висоти.

При організації занять по дресируванню і проведенні їх необхідно враховувати сувору послідовність введення відволікань. Заняття, проведені без урахування умов навколишнього середовища, ведуть до найгрубіших помилок, особливо це відноситься до перших занять. Якщо перші заняття по дресируванню проводять в обстановці, де є значна кількість відволікаючих подразників, це дуже утрудняє швидкість вироблення необхідних умовних рефлексів на сигнали дресирувальника.
Неприпустимо з дня на день ставити собаці ті самі задачі. У цьому випадку дресирувальник не удосконалює роботу собаки, а задовольняється примітивним виконанням сигналів, упускаючи з виду обов'язковість постійного ускладнення роботи.

От характерні приклади таких помилок: під час занять по загальному дресируванню дресирувальник, виховуючи витримку, відходить завжди на те саме відстань, і собака знаходиться в положенні посадки або укладання завжди невеликий відрізок часу (одну-дві хвилини); при ходінні поруч дресирувальник обмежується невеликими відстанями (100-200 м). При таких методах дресирування собака буде здатна виконувати тільки полегшені завдання.
Такий метод зовсім неприпустимий у роботі з відчуття. Прокладка слідів на ту саму відстань (причому невелику - 1-2 кілометри) в полегшених умовах: по сліду невеликої давнини (до двох годин) і нескладної конфігурації, при сприятливих атмосферних умовах і т.п., приводить до того, що собака стає працездатної тільки в полегшених умовах.

Дресирувальник повинен послідовно і постійно ускладнювати тренування собаки, удосконалюючи її службові якості.
При пошуку собаки по чуттю ускладнювати обстановку можна, як правило, шляхом уведення не більш одного відволікаючого фактора, з одночасним полегшенням у необхідних випадках інших умов. Так, запланувавши пророблення давнього сліду, треба передбачити зменшення довжини його, виключити різні відволікаючі фактори, займатися в безвітряну погоду і т.д.
Передресирування собаки. Передресирування виникає в результаті перевтоми нервової системи внаслідок зайво тривалого повторення собакою тих самих дій.

Помилкою малодосвідчених дресирувальників є їхнє прагнення будь-що-будь скоріше відшліфувати службові якості собак, що найчастіше викликає в собак відмовлення від роботи.
Передресирувати собаку можна на будь-якому прийомі, але найчастіше при заняттях по подоланню перешкод, подачі голосу, посадці, укладці, подачі кинутих предметів, затримки людини що тікає.
Досвідчені дресирувальники знають, що часті заняття негативно позначаються на результатах дресирування. Тому, наприклад, готуючись до змагань, вони на 3-4 дні до змагання надають собакам відпочинок. Відпочилі собаки більш чітко виконують звичні для них навики.

Домігшись від собаки чіткого виконання якого-небудь навику, у цей день займатися цим прийомом більше не потрібно. Якщо необхідно у собаки виробити умовний рефлекс на яку-небудь команду, не рекомендується змушувати її більш 2-3 разів виконувати ту саму дію, щоб зберегти зацікавленість до неї в собаки.
Для запобігання помилок (по передресируванню) треба чітко планувати заняття, чергувати вправи, підтримувати постійну зацікавленість собаки в роботі.
Якщо собака відмовляється від роботи в результаті передресирування, можна рекомендувати, як метод виправлення, перерву у заняттях на 2-3 тижні, з поступовим введенням вправ після відпочинку 2-3 рази в тиждень по кілька хвилин (протягом 1-1/2 місяців).

Неправильне використання подразників. Непродумане використання подразників відноситься до найбільше помилок, що часто допускаються.
Неправильне сполучення умовних і безумовних подразників. Починаючі дресирувальники при вихованні умовних рефлексів часто неправильно користуються умовними і безумовними подразниками. Як уже було сказано вище, при вихованні умовного рефлексу подразники (команди, жести), на які виробляються умовні рефлекси, повинні підкріплюватися дією безумовних подразників механічного або харчового порядку. Якщо ж умовний подразник застосовують після безумовного, то звичайно умовний рефлекс не виробляється.

Наприклад, якщо ривок повідця при відпрацьовуванні руху собаки в ноги дресирувальника застосувати раніш подачі команди "поруч", умовний рефлекс на команду "поруч" не виробиться. Те ж саме спостерігається і при виробленні в собаки умовних рефлексів на різні жести.
Наприклад, якщо команду "сидіти" подавати раніше відповідного жесту, те умовний рефлекс на жест не виробляється. Починаючі дресирувальники в результаті зайвої поспішності часто роблять цю помилку.
Неправильне користування інтонацією голосу. Великою помилкою буде також неправильне користування інтонацією голосу, наприклад подача команди завжди в одній і тій же інтонації, без обліку поведінки собаки, зловживання подачею команди в загрозливій інтонації і т.д. У результаті інтонація голосу в командах втрачає своє значення як допоміжний подразник, що підсилює дію команди. Щоб не допустити цього, дресирувальник повинний уважно спостерігати за поведінкою собаки і вміло сполучити інтонацію голосу з безпосереднім впливом на собаку (безумовним подразником).

Неправильне використання команди "фу". Недосвідчені дресирувальники часто застосовують команду "фу" по всякому приводі. Це приводить до того, що собака перестає на неї реагувати. Щоб команда заборони була діючої, її не слід подавати часто.
Замість команди "фу" у багатьох випадках з успіхом можна подати іншу команду, наприклад:
1) при заняттях по укладанню собака самостійно намагається встати; недосвідчений дресирувальник застосовує в таких випадках команду "фу". Це невірно. Треба вимовляти команду даного прийому з загрозливою інтонацією. Те ж саме відноситься і до випадків, коли собака, сидячи перед перешкодою, зривається з місця;
2) проробляючи слід, собака відвернулася. У даному випадку команда "фу" може загальмувати прагнення до пошуку. Правильна буде тільки команда "слід" із загрозливою інтонацією.

При контрольній вибірці речей недосвідчені дресирувальники через неуважність часто плутають шуканий предмет з іншим і при спробі собаки взяти необхідну річ подають команду заборони. Такі дії гальмують прагнення собаки до правильної вибірки.
Аналогічні помилки допускають і при проробленні контрольних слідів, коли провідник, переплутавши, зриває собаку з правильного напрямку. Такі помилки псують собаку.
Команду "фу" доцільно подавати тільки при спробах собаки схопити лежачу на землі їжу, при киданні на перехожих, тварин і в інших аналогічних випадках.

Неправильне користування командою. У молодих дресирувальників часто зустрічається шкідлива звичка при подачі команди по кілька раз повторювати її. Непомітно для себе такий дресирувальник виховує в собаки навик виконання прийому тільки після кількаразових команд. Так, наприклад, дресирувальник дає собаці команду "лежати", але вона не виконує прийому, будучи чимось відвернена, а повторну команду "лежати" дресирувальник не зв'язує з примусом. Такий метод не може виховати в собаки безвідмовність, чіткість виконання дій і уважність до команд.

Недоречне користування парфорсом (строгий нашийник). Багато дресирувальників мають звичку постійно водити собаку на парфорсі, забуваючи, що користування парфорсом - один із крайніх примусових заходів, що сполучиться обов'язково з відповідною командою й інтонацією.
Постійні відчуття парфорса притупляють ступінь сприйняття його собакою, і роль парфорса як примусового фактора знижується.
Зловживання дачею "ласощі". У дресируванні службових собак ласощі не є єдиним засобом заохочення собаки і не завжди самим правильним. Не випливає в період дресирування тривалий час давати ласощі при виконанні навички. Коли за допомогою цього безумовного подразника утвориться новий умовний рефлекс на інтонацію, що заохочує, варто більше користуватися останньої.

Дачу собаці ласощів а також їжі всякий раз варто супроводжувати інтонацією, що заохочує, і командою "добре". Це виробляє допоміжний умовний рефлекс на інтонацію і прискорює припинення дачі ласощів, що вже заважає роботі.
Стикання процесів руху і гальмування. Стикання однакових по силі процесів руху і гальмування може викликати в собаки розлад умовно-рефлекторної діяльності, звичайно називаної зривом.
Відпрацьовуючи "затримку людини що тікає", дресирувальник, бажаючи відшліфувати навик, щоб собака не торкав спокійно стоячу людини, при хватці собакою помічника дає команду заборони "фу", супроводжуючи її різким примусом, а потім відразу ж знову нацьковує собаку, подаючи команду "фасс". Різка зміна порушення і гальмування, особливо у тварин зі слабкими і малорухомими дратівливими і гальмовими процесами, веде до порушення їхньої нервової діяльності.

Дача собаці складної задачі по диференціюванні запахів на вибірці з застосуванням сильних засобів примусу при помилках; зловживання витримкою на кинутий предмет при яскраво вираженому прагненні собаки в апортировці; дача нездійсненних завдань по подоланню перешкод і інші подібні помилки нервують собаку і можуть привести до зриву убік порушення або гальмування нервової діяльності собаки в залежності від типу.
Недооцінка значення інших подразників. Обстановка, у якій дресирують собак, повинна бути близька до тієї, у якій буде використаний собака.

Однак ще часті випадки, коли дресирувальник, наприклад, дає завдання прокладчику сліду на очах у собаки. На кінцевій точці, після пророблення сліду, відразу ж собаку прив'язують, а дресирувальник і помічник весело розмовляють, стукаючи один одного по плечу. Помічник протягає дресирувальникові цигарку, собака ричить, гавкає, розцінюючи ці жести, як напад на її хазяїна, але отут звучить команда дресирувальника, що замкнеться, а за нею іноді і ривок поводка.

Негативно діє на собаку і те, коли дресирувальник звертається з виявленим собакою помічником по-приятельському, затриманого не здає третьому обличчю, а відпускає на очах собаки.
Розмови, сміх, жарти при дресируванні, нацьковування собаки на своїх товаришів неприпустимі. Млявість, неповороткість дресирувальників, подача неправильних команд і жестів, недотепне користування контрастними інтонаціями, скнарість у заохоченнях, недотепне керування поводком і інші зайві подразники гальмують успіх дресирування.

Небажані зв'язки в собаки, що дресирується. Найбільш частий наслідок перерахованих вище помилок дресирувальників - поява в собак так званих "небажаних зв'язків". Зовнішнім показником помилкових дій дресирувальника є несподівана зміна поведінки собаки. Собака починає виявляти який-небудь небажаний зв'язок або ж зовсім відмовляється від виконання команд або жестів, виявляючи при цьому занадто збуджене або, навпаки, гальмовий стан. Небажані зв'язки - це умовні рефлекси, що виникли в собаки крім бажання дресирувальника в результаті допущених їм помилок. Їх, як і взагалі умовних рефлексів, може бути безліч. Такі небажані зв'язки для роботи дуже шкідливі. Дресирувальник повинен уміти запобігти утворенню небажаних зв'язків і знати методи їхнього усунення.

Найбільше часто зустрічаються наступні небажані зв'язки. Небажані зв'язки при постійній послідовності прийомів. Якщо дресирувальник кілька днів підряд під час заняття, посадивши собаку, зажадає від неї "голос", потім укладає її, а потім посадить, то приблизно на 3-5 день, почувши команду "голос", собака подасть його, потім сяде, потім самостійно, без команди, ляже. Якщо дресирувальник кожне заняття із собакою буде проводити в одній і тій же послідовності, у собаки міцно закріпиться постійна послідовність виконання окремих дій, тобто утвориться "стереотип". Почувши першу команду, собака почне виконувати всі дії в тому самому порядку, навіть поза залежністю від подаваних надалі команд і жестів.

Часто зустрічаються дресирувальники, що, бажаючи укласти собаку, обов'язково дають їй спочатку команду "сидіти", а потім вже "лежати", виховуючи цим самим зв'язок на визначений порядок виконання дій.
Треба привчити собак і жадати від них виконання команд у різній послідовності. Укладаючи з положення "стояти" або змушуючи повзти з положення "стояти" або "сидіти", треба робити паузи (витримки) між прийомами. Це буде шліфувати чіткість виконання дій.
У дресируванні не повинне бути місця шаблонові. Не можна заняття перетворювати в щоденне одноманітне повторення тих самих дій і в незмінно встановленій черговості.

Доводиться іноді спостерігати, як дресирувальник, підкликаючи до себе собаку командою "до мене", не опускає руку до стегна, а піднімає її на висоту плеча. Те ж і при прийомі укладання - звукова команда "лежати" супроводжується підйомом руки, а не опусканням неї. У результаті часто собака, тільки побачивши підняття руки провідником, не зробивши витримку, сідає, лягає або підбігає до нього.
При навчанні подоланню перешкод виникає небажаний зв'язок на обов'язковість стрибка при одному наближенні до бар'єра.
Іноді доводиться спостерігати, як собака по команді провідника "уперед" переборює бар'єр, потім самостійно, у силу небажаного зв'язку, що виховалося, на послідовність прийомів, перебігає по горизонтальному стовпі, стрибає через тин, піднімається по сходам і т.д.

При роботі по сліду звичайно завжди до нашийника собаки пристібають довгого поводка, потім саджають її перед вихідною точкою, а після цього починається огляд дресирувальником місця; усе це, повторюване неодноразово, виховує в собаки небажані зв'язки - уже до моменту пуску собака знаходиться в збудженому стані, що шкідливо для роботи зі сліду.
Щоб запобігти можливість виникнення таких небажаних зв'язків, необхідно привчати собаку до витримки протягом 2-3 хвилин перед узяттям перешкоди (у положенні усадки або укладання), варто змінювати послідовність дій. Наприклад, собака чекає команди "бар'єр", але звучить спокійний голос дресирувальника "поруч", і собаку відводять для дресирування іншим прийомам.

Таким же шляхом треба усувати небажаний зв'язок на навичку підніматися на сходи і на зворотний стрибок при подоланні перешкоди. Після декількох подібних вправ небажаний умовний рефлекс згасне, і собака буде чітко виконувати вимоги тієї команди, що їй подана.
Уміле сполучення і чергування послідовності прийомів, виховання в собак витримки запобіжить утворення зазначених небажаних зв'язків.
Небажані зв'язки на обстановку. Якщо собака при обшуку того самого ділянки місцевості буде постійно виявляти на дереві, у ямі, або в інших місцях помічника, що укрився, або заховані речі, то вона в наступному, не роблячи обшуку, почне підбігати саме до знайомим їй місцям.

Небажані зв'язки на орієнтири виникають також при постійній прокладці слідів в одній і тій же місцевості або при прокладці слідів з кінцевою крапкою біля окремо розташованому будинку, дерева, куща, стежини або дороги.
Якщо помічник кінцеву точку сліду буде постійно встановлювати біля дерева, куща або іншого якого-небудь укриття, у собаки обов'язково виникне небажаний зв'язок на вид цих предметів. Вид дерева, куща придбає для собаки значення визначених умовних подразників, і собака буде прагнути шукати помічника за визначеними укриттями, не проробляючи слід.

При прокладці слідів по сніжній цілині в зимовий час собаки погоджують нюхові подразники (запах) із зоровими і через кілька занять, зовсім не принюхиваясь, біжать по відбитках ніг помічника.
Щоб запобігти такий небажаний зв'язок, треба в зимовий час проводити заняття по контрольних слідах у населених пунктах уночі, частіше практикуючи кутову п віялову вибірку слідів.
Для собак зі стійким небажаним зв'язком на відбитках ніг рекомендується прокладати контрольні сліди невеликої давнини на території, де маються відбитки ніг великої давнини і запахи слабкої концентрації.
Заняття в таких умовах відновлять здатність до роботи по сліду за допомогою чуття.

Малодосвідчені дресирувальники часто змушують помічників при прокладці контрольних слідів залишати ясно видимі умовні знаки у виді уткнутих у землю паличок, прапорців, розпушеної ногами землі і т.д. Це також створює небажаний зв'язок на орієнтири, собака йде не по сліду, а по видимих орієнтирах.
Кращий спосіб усунення небажаної на обстановку зв'язку - постійна зміна ділянок занять, місць укриття помічників, прокладка слідів у різних напрямках, паралельно і перпендикулярно дорогам і пішохідним стежинам.
Небажані зв'язки на команди. У деяких дресирувальників мається шкідлива звичка часто повторювати під час роботи команду "слід". При частому повторенні команда "слід" власне кажучи перетворюється в сигнал "уперед" навіть при втраті розшукуваного запаху.

При вибірці речей і людини часте повторення команди "нюхай" служить сигналом для руху уздовж розкладених речей або стоящей груп людей. Собака сприймає це, як "брати не можна, йди далі".
Пускаючи собаку на вибірку, треба подавати команду один раз. Правильність вибірки варто підкріплювати командою "добре". Небажаний зв'язок на поведінку дресирувальника. При проробленні кутів на контрольних слідах часто виникає небажаний зв'язок на уповільнення темпу руху дресирувальника, що натягає повідця перед поворотом. Собака при найменшому натягу повідця, не принюхуючись до сліду, повертає убік. Для усунення цього рекомендується при наближенні до кута надавати собаці, як правило, волю пошуку і самостійного визначення напрямку сліду. Корисно при проробленні сліду між кутами час від часу те послабляти, те натягати повідець, збільшуючи і зменшуючи темп руху.

Необхідно звертати увагу і на те, щоб у собаки не утворилася при роботі по сліду небажаний зв'язок обов'язкового повороту на куті в одну яку-небудь сторін. Форму кутів (прямий, тупий, гострий) і напрямок їх (вправо, вліво) треба постійно змінювати в різних варіантах.
Небажаний зв'язок на час доби. Заняття в ті самі годинник, як це часто практикується, виховують у собак умовні рефлекси на час: до початку звичайного виходу на заняття, ще до появи дресирувальника, собаки приходять у суєтливо-збуджений стан. До проробки сліду або обшукові місцевості в незвичних для них час вони виявляють меншу активність. Для підтримки в собак постійної зацікавленості в роботі варто проводити заняття в різний час доби.

Небажані зв'язки при вибірці. Причинами часто зустрічаються небажаних зв'язків при усіх видах вибірки є: однакова послідовність у порядку вибірки або побудови групи людей; сталість форми предметів, місця й обраного помічника; ослаблення натягнутого повідця при наближенні собаки до розшукуваної людини (речі); напружений нахил тулуба, а потім випрямлення його з полегшеним подихом при правильному результаті; щелкание пальцями, приставляння ноги й ін.

Небажаний зв'язок на дресирувальний костюм. Вона виникає в тому випадку, якщо, наприклад, помічник впливає на собаку в тому самому дресирувальному костюмі. У собаки виробляється міцний умовний рефлекс на вид цього костюма, і вона виявляє оборонну реакцію на нього. Тому необхідно часто змінювати одяг у помічників.
Небажаний зв'язок на постійного помічника. Коли та сама людина залучається як помічник при прокладці слідів, вибірці, обшуку місцевості, виклику злості в собаки, затримці, конвоюванні, то в собаки встановлюється зв'язок із запахом, зовнішнім виглядом, голосом, фігурою саме цієї людини. Подразники даної людини собака звикає чітко розрізняти, відрізняючи їх від інших, схожих подразників. У будь-якій обстановці вона шукає тільки постійного помічника, і стає нездатною знаходити інших людей.

Дресирувальник у всіх випадках повинний ретельно аналізувати поведінку собаки, а також свої дії, правильно визначаючи причини зміни поведінки собаки. Переконавши, що основна причина зміни поведінки собаки - результат його помилок, необхідно знайти й усунути такі помилки.

Щоб відновити звичайну поведінку собаки, доцільно:
1) змінити обстановку занять, при яких виник небажаний зв'язок. Це виключить зовнішні подразники, що викликають або сприяють проявові небажаного зв'язку,
2) тимчасово припинити практичні заняття із собакою по визначених прийомах, до угасання умовного рефлексу на небажаний зв'язок.

Це - основні способи виправлення результатів помилкових дій. Однак у кожному випадку при застосуванні того або іншого способу впливу варто враховувати причину виникнення помилки й особливості поведінки собаки, що дресирується. Головна й основна задача дресирувальника - не допускати помилкових дій. Тому кожен спосіб впливу на собаку, намічуваний дресирувальником, повинний бути ретельно і всебічно їм продуманий у тільки після цього введений на практиці.

 
БогданДата: Понеділок, 14.03.2011, 21:05 | Повідомлення # 22
Група: Адміністратори
Повідомлень: 605
Репутація: 11
Статус: Offline
21. Спеціальне спорядження для дресирування собак.

Для дресирування собак необхідно мати спеціальне спорядження. У нього входять:
1. Нашийник шкіряний або з міцної тасьми, з металевою пряжкою і міцно вправленим металевим півкільцем. До нашийника в процесі дресирування прикріплюється повідець або ланцюг.
2. Парфорс - затяжний нашийник з металевими шипами. Застосовується в особливих випадках дресирування.
3. Повідці з карабінами: шкіряний короткий длиною 2 м і мотузковий подовжений - 10 м.
4. Намордник відкритий або глухий. Намордник потрібно застосовувати при вигулюванні собак у місцях, де зустрічаються люди і домашні тварини, а також під час перевезення собак.
5. Металевий ланцюг довжиною 2 м, на кінці ланцюга пружинисті карабіни, посередині ланцюга два щільних кільця. Ланцюг призначений, головним чином, для прив'язі собак.
6. Шлейка шкіряна з п'ятьма пряжками і міцно вправленим півкільцем. Застосовується при підготовці собак до санітарної, вартової і пошукової служб.
7. Дресирувальний костюм із щільного брезенту на підкладці з вати, часто і щільно прошитий шпагатом. Позаду на рукавах і на спині щільно пришиті спеціальні клапани. Костюм служить для запобігання від покусів собакою помічника під час дресирування, особливо в нічний час.
8. Дресирувальний рукав, виготовлений зі шкіри, з чохлом із брезенту.
9. Хлист (батіг) з міцної шкіри. Застосовується, головним чином, при виробленні умовного рефлексу на команду заборони "фу".
10. Апортировочні предмети діаметром 2,5-3 см, довжиною 20-25 см; призначені для навчання собаки прийомові "підношення предметів".
11. Пугачі, навчальна вогнепальна зброя, взривпакети й освітлювальні ракети, які застосовуються для привчання собак до пострілів і вибухів.

 
Форум - Мій собака » Все про собак » Дресирування, виховання, спорт, вейтпуллінг » Курс загального дресирування (Основи)
  • Сторінка 3 з 3
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
Пошук:

Yutex - Платный хостинг PHP.