Головна Головна Новини Харчування Здоров'я Дресирування Екстер'єр Розведення Форум Наші друзі zaxid.biz Реєстрація Вхід RSS Ви увійшли як Гість
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Подолання перешкод (бар'єр, сходи, бум, канава)
БогданДата: Понеділок, 14.03.2011, 20:50 | Повідомлення # 1
Група: Адміністратори
Повідомлень: 605
Репутація: 11
Статус: Offline
Подолання перешкод (бар'єр, сходи, бум, канава).

Ціль прийому - виробити в собаки навик безвідмовного руху по перешкоді і її подолання по команді і по жесту дресирувальника. Як умовні подразники застосовують команду "вперед" і жест дресирувальника - викидання правої руки убік перешкоди.
Даний навик починають відпрацьовувати після вироблення в собаки навику підходу до дресирувальника, посадки і підношення предметів.

Дресирування по подоланню перешкод проводять на спеціальній навчальній площадці, обладнаної різного виду бар'єрами, сходами, бумом, канавою.
У подальшому як навчальні перешкоди варто використовувати також всілякі огорожі, забори і т.п.
Заняття по подоланню перешкод дресирувальник повинен використовувати для фізичного розвитку і зміцнення собаки, а також виховання в неї дисципліни (шляхом відпрацьовування в собаки витримки перед пуском на перешкоди і т.д.).

Заняття треба починати з найбільш легких вправ. Так, наприклад, спочатку необхідно привчити собаку пересуватися по сходам із широкими ступінями, закритими знизу, перестрибувати бар'єр у 3-4 дошки і т.д.
Щоб уникнути виховання в собаки небажаного зв'язку варто частіше змінювати послідовність подоланих собакою перешкод, а також пускати собаку на подолання перешкод з різних сторін.
Перш ніж дати сигнал собаці до подолання перешкод, дресирувальник повинен визначити, чи зможе собака по своєму фізичному стані і по підготовленості виконати його команду.

Дресируючи собаку перебиратися через перешкоди, не можна допускати заподіяння їй болю. Собаку, що подолав перешкоду, треба заохотити.
Не можна проводити заняття, зв'язані зі стрибками, безпосередньо після годівлі собак.
Приступаючи до занять на навчальній площадці, варто попередньо дати собаці можливість у вільному стані "ознайомитися" з наявними на площадці спорудами.

Стрибки через перешкоди. Для відпрацьовування прийому використовують бар'єр.
Гранична висота бар'єра - 2 метри. Бар'єри повинні бути досить міцними і стійкими. Ґрунт по обидва боки бар'єра повинен бути розпушений і очищений від каменів і сміття.
Методи і техніка побудови прийому. Починати заняття по подоланню перешкод слід при висоті (ширині) перешкоди до 50 см.

Навик можна відпрацьовувати декількома способами.
1-й спосіб. Дресирувальник з відстані 6-8 м разом із собакою, що знаходиться на повідці, біжить до перешкоди і, вимовивши команду "вперед", перестрибує через перешкоду, тягнучи за собою і собаку. У момент стрибка собаки дається команда "вперед" і "добре".

Ці прийоми повторюють кілька разів. Після кожного виконання прийому дресирувальник заохочує собаку. Надалі дресирувальник тільки підбігає разом із собакою впритул до перешкоди, але сам уже не стрибає, а вимовляючи команду "вперед", змушує собаку зробити стрибок.
У момент, коли собака стрибне через перешкоду, дресирувальник вимовляє команду "вперед" з підвищеною інтонацією, швидко переходить на іншу сторону бар'єра, підходить до собаці і, вимовляючи команду "добре", хвалить її, гладить і дає їй ласощі. Усі ці дії повторюють кілька разів.

У міру того як собака буде впевнено перетинати перешкоду, висоту (ширину) перешкоди поступово збільшують. Не слід збільшувати висоту перешкоди на очах у собаки.
При відпрацьовуванні стрибка через високий бар'єр рекомендується підсаджувати собаку. Її варто піднімати вгору в момент стрибка настільки, щоб вона могла зачепитися передніми лапами за верхній край бар'єра.
Технічно це робиться так: у момент стрибка собаки дресирувальник підхоплює її і піднімає нагору, щоб вона зачепилася передніми лапами за верхній край перешкоди, і в підвищеній інтонації вимовляє команду "вперед". Собака підтягується нагору і зстрибує на протилежну сторону бар'єра. Дресирувальник швидко переходить на іншу сторону бар'єра.

підходить до собаки і, вимовляючи команду "добре", гладить її і дає ласощі.
У випадку відмови собаки від стрибків, висоту перешкоди на очах у собаки зменшують і після вигулу у собаки вимагають подолання перешкоди.
Аналогічним способом відпрацьовують подолання собакою і такими перешкодами, як канава, огорожа і т.п.
2-й спосіб. Дресирувальник, тримаючи собаку на довгому повідці, саджає її в 2-3 м перед перешкодою, потім перекидає вільний кінець повідця через бар'єр і переходить туди сам. Ставши напроти собаки, бере обережно правою рукою повідець і командою "до мене" підкликає собаку. Одночасно натягає повідець, не даючи собаці обійти бар'єр. Безпосередньо перед стрибком собаці дається команда "вперед". Після стрибка дресирувальник вимовляє команду "добре", дає ласощі, і собаку саджає біля своєї ноги. Потім собаку вигулюють і після цього заняття продовжують.

Для вироблення в собаки навика подолання перешкоди можуть бути з успіхом застосовані й інші способи. Так, наприклад, для собак, що зацікавлені в підносці предметів, можна використовувати апортировочний предмет. Кинутий на очах у собаки через перешкоду, цей предмет спонукує собаку до стрибка. Супроводжуючи стрибок собаки командою "вперед", а потім заохочуючи командою "добре" і ласощами, у собаки виробляють навик долати перешкоди по команді "вперед".

Для собак злісних, що виявляють агресивну реакцію на людину, як подразник, що спонукує собаку до стрибка через перешкоду, можна використовувати помічника. Останній, знаходячись на протилежній стороні бар'єра на очах у собаки, збуджує її і робить спробу до втечі. Дресирувальник, тримаючи в руці кінець повідця, дає можливість собаці стрибком через перешкоду кинутися за помічником, що тікає. Перед стрибком собаки дресирувальник вимовляє команду "вперед". Після декількох повторень цих дій у собаки виробляється навичка переборювати перешкоду по команді "вперед".

Нарешті, для собак, у яких переважає харчова реакція, рекомендується на очах у собаки кинути через перешкоду кіста або шматок м'яса. Прагнення здобути поживу спонукає собаку до стрибка через перешкоду.
Рекомендується застосовувати і метод наслідування. На відстані 5-6 м від перешкоди - група дресирувальників із собаками. По команді "вперед" собак по черзі пускають через перешкоду й у першу чергу тих, котрі добре долають перешкоду.

Виробивши в собаки навичка переборювати перешкода без витримки, переходять до відпрацьовування прийому з витримкою. Собаку саджають перед перешкодою (бар'єр, канава) на відстані 2-2,5 м. Дресирувальник, знаходячись із правої сторони собаки, робить крок вправо і крок вперед. Після невеликої витримки вимовляє команду "вперед" і одночасно дає жест - викидання правої руки в напрямку перешкоди. У момент стрибка дається команда "добре".

Якщо собака вдало перестрибнула, дресирувальник швидко підходить до собаки, гладить її, дає ласощі і відходить із собакою від перешкоди.
Витримку треба починати із секунд і, поступово збільшуючи час, домогтися того, щоб собака не робила стрибка до команди дресирувальника.

Після того, коли собака без примусу, а тільки по одній команді або жестові буде зацікавлено долати низькі (вузькі) перешкоди, - можна поступово переходити до подолання більш високих (широких) перешкод.
Не слід прагнути, щоб собака долав перешкоди висотою (шириною) більш 2 м. При стрибку через перешкоду більшої висоти собака може одержати механічне ушкодження, і в неї з'явиться страх до стрибків через перешкоди.

Не слід допускати зворотного самостійного стрибка собаки через перешкоду. Для цього дресирувальник, пустивши собаку на перешкоду, повинен вчасно переходити на іншу сторону і тільки там заохочувати собаку.
При посилці собаки на самостійне подолання перешкоди повідець повинен бути знятий.
Даний навик вважається відпрацьованим, коли собака сміливо і впевнено по сигналу дресирувальника переборює перешкоди висотою і шириною до 2 м.
Ходіння собаки по сходам. Цей навик відпрацьовують, коли собака починає добре долати бар'єр.
Для відпрацьовування навику використовують спеціальні сходи у виді великої двоповерхової драбини. На обох поверхах сходів для зупинок собаки є площадки. Одна сторона сходів більш полога, із широкими сходинками, а інша сторона сходів більш крута, типу горищних сходів.

Методи і техніка побудови прийому. Приступаючи до занять, собаку спочатку вигулюють біля сходів.
Потім дресирувальник, тримаючи її з лівої сторони на короткому повідці, підходить з нею до сходів з пологої сторони. Зробивши перший крок на сходинку сходів, дресирувальник вимовляє команду "вперед" і, обережно підтримуючи за нашийник собаку, не поспішаючи піднімається разом із собакою по сходам нагору.
Звичайно підйом по сходам не викликає в собаки особливих труднощів, лише в окремих випадках дресирувальник, обережно переставляючи лапи собаки на сходинки сходів, допомагає їй підніматися нагору.
Піднімаючи по сходам, дресирувальник увесь час підбадьорює собаку, вимовляючи команди "добре" і "вперед". При досягненні першої площадки собаку заохочують ласкою і ласощами. У випадку, якщо собака почне прагнути зійти вниз, дресирувальник, граючи із собакою, відволікає її й у підвищеному тоні вимовляє команду "вперед", ведучи собаку за собою на площадку другого поверху сходи. По досягненні другої площадки, як і на першому поверсі площадки, дресирувальник схвалює собаку, гладить і дає їй ласощі.

Спуск зі сходів для собаки значнотяжчий, ніж підйом. При спуску дресирувальник знаходиться трохи попереду собаки і командою "до мене" веде її за собою, при цьому уважно стежить за пересуванням собаки, щоб у потрібний момент допомогти їй і запобігти падіння.
При спуску зі сходів собака на початку дресирування повинна бути на короткому повідці.
Коли собака спуститься, дресирувальник гладить її, дає ласощі і якийсь час грає із собакою.
Окремі собаки при русі по сходам нагору і при спуску виявляють надмірну квапливість, у результаті чого іноді падають зі сходи й дістають травми.

З метою запобігання таких випадків дресирувальник стримує собаку, даючи команду "тихіше", і в момент сповільнення руху заохочує її командою, що схвалює, "добре", "тихіше" і ласкою.
Для собак, що не піддаються дресируванню зазначеним методом, можуть бути застосовані й інші методи приучення ходити по сходах, аналогічні методам привчання до стрибків: так, наприклад, дресирувальник, погравши із собакою апортировочним предметом, кидає його на очах у собаки на площадку сходів і по команді "апорт" пускає собаку на сходи, супроводжуючи її рух по сходам командами "вперед", "добре". Коли собака візьме предмет, дресирувальник підкликає її до себе.

Замість апортировочного предмета можна використовувати шматок м'яса, кісти або ставити на площадку сходів бачок з їжею, а також розкладати по сходинках шматочки м'яса.
Можна користуватися і таким методом, коли помічник, викликавши в собаки злість, тікає від неї по сходам, і собака його переслідує. Дресирувальник у момент підходу собаки до сходів і при русі її по сходам вимовляє команди "вперед" і "добре".

Корисно буває застосовувати і наслідування, як метод привчання собаки до ходіння по сходам.
Після того, коли собака сміливо разом із дресирувальником буде ходити по сходам і спускатися з неї, приступають до подальшого відпрацьовування самостійного ходіння собаки по сходам.
Дресирувальник разом із собакою підходить до сходів і по команді "сидіти" саджає собаку поруч із собою перед сходами на відстані одного метра від сходів. Відстібає повідець, робить крок вперед, повертається ліворуч і після невеликої витримки командою "вперед" і жестом - викидання правої руки убік сходів - посилає собаку на сходи. Поки собака не підніметься на саму верхню площадку, дресирувальник уважно спостерігає за рухом собаки, вимовляє в підвищеній інтонації команди "вперед" і "добре". Коли собака досягне верхньої площадки сходів, дресирувальник переходить на протилежну сторону сходів. Зробивши Невелику витримку, командою "до мене" і жестом підкликає собаку. При швидкому спуску собаки дається команда "тихіше, тихіше".

Якщо собака на поклик дресирувальника спускається неохоче, дресирувальник робить рухи, як би тікаючи від собаки.
Собаку, що спустився зі сходів, садять біля ноги дресирувальника і заохочують командою "добре", погладжуванням і ласощами.
Коли собака буде долати сходи самостійно, дресирувальник для виробки витримки періодично зупиняє собаку на верхній площадці сходів командою "сидіти".
Відпрацьовуючи навик "ходіння по сходам", спочатку варто домагатися гарного результату на невеликих сходах із широкими сходинками, а вже потім переходити до більш складних сход з вузькими, круглими та ін. сходинками.
При відпрацьовуванні цієї навички від дресирувальника потрібне особлива увага, щоб не допустити одержання собакою яких-небудь механічних ушкоджень.
Досить собаці хоча б один раз одержати травму або інше механічне ушкодження, як вона, побачивши сходи, уже почне виявляти острах.
Навик можна вважати відпрацьованим коли собака по сигналу дресирувальника сміливо, самостійно буде долати двоповерхові навчальні сходи, спускатися лише по команді "до мене" або жестові і, підійшовши до дресирувальника, сідати біля його лівої ноги.

Ходіння по буму. Ціль прийому - привчити собаку переборювати перешкода (глибокі і широкі канави, рови і т.п.) шляхом переходу по колоді, дошці, перекиненій драбині.
Методи і техніка побудови прийому. Навичку відпрацьовують на спеціальному бумі і канаві тим же методом, що і ходіння по сходам. Дресирувальник, тримаючи собаку з лівої сторони на короткому повідці, підходить з нею до бума, вимовляє команду "вперед" і з ходу жестом посилає собаку на бум. Як тільки собака зійде на бум, дресирувальник підтримує її за повідця ближче до нашийника (а при необхідності підтримує під живіт) і йде з нею поруч, ведучи її по буму, вимовляючи команди "вперед", "добре".

Коли собака вдало пройде по всьому бумі, дресирувальник заохочує собаку дачею ласощів і грою з нею. Ці дії повторюють два-три разу протягом заняття.
Після того як собака буде безвідмовно підніматися на бум і рухатися по ньому по команді "вперед", заняття ускладнюють.
Ускладнення полягає в тому, що собаку під час руху по буму саджають на бумі, викликають у неї голос, змушують стояти, виховуючи витримку, проводять заняття в нічний час.

Привчають собаку переборювати канаву шляхом переходу через неї по колоді, дошці й ін. підручним засобам.
Ходіння по буму можна вважати відпрацьованим, коли собака безвідмовно по першій команді і жестові спокійно проходить по буму, з одного кінця до іншого.
У тих випадках, коли до кінця відпрацьовування подолання перешкод у собаки не вдається домогтися уповільнення темпу руху по команді "тихіше", необхідно провести спеціальні заняття по уповільненню темпу руху.
Відпрацювавши в собак подолання перешкод на навчальній площадці в різний час доби, заняття варто продовжувати на місцевості, використовуючи природні перешкоди

Прийом: уповільнення темпу руху. Ціль прийому - виробити в собаки навик безвідмовного уповільнення темпу руху по сигналу дресирувальника.
Умовний подразник - команда "тихіше".
Безумовні подразники - натягування повідця і ривок повідцем.
Уповільнення темпу руху собаки необхідно: а) для подолання нею складних перешкод, б) при проробленні складного сліду у випадках, коли дресирувальникові необхідно сповільнити темп руху собаки.
Особливо важливе значення це має в підготовці пошукових собак. Вироблення у собаки навику сповільнювати темп руху по команді "тихіше" дозволяє дресирувальникові керувати рухом собаки при проробленні сліду.

Собака, що проробляє слід уповільненим темпом в особливо складних умовах, точніше відрізняє запах сліду від запахів сторонніх слідів, краще знаходить речі, що належать шуканій людині, краще робить вибірку людини зі сліду і з речі.
Пошук людини по сліду уповільненим темпом дає можливість дресирувальникові уточнювати весь шлях руху шуканої людини і його дій під час руху.
Дресирувальник одержує можливість спокійніше орієнтуватися в обстановці, краще спостерігати за поведінкою собаки і керувати нею при її русі по сліду без повідця.
Як дресирувальник, так і собака при повільному русі фізично стомлюються менше і можуть працювати більш тривалий час.

Відомо, що собаки збудливого типу з перевагою активно-оборонних реакцій звичайно мають надто швидкий темп руху. Для сповільнення темпу руху в таких собак застосовують сильні ривки повідцем.
Це примус повинен повторюватися часто і супроводжуватися командою "тихіше" у підвищеній інтонації.
Методи і техніка побудови прийому, а) При русі собаки з дресирувальником. Приступати до вироблення уповільнення темпу руху треба після утворення в собаки умовного рефлексу на команду "поруч", але поки він ще закріплений неміцно, собака іноді намагається забігти вперед.

Дресирувальник, рухаючи без різких поворотів, змінює швидкість руху, від нормального кроку переходить на повільний або прискорений, а потім на біг. Сповільнюючи рух, дає команду "тихіше" (між командами повинний бути інтервал 5-6 секунд), поєднуючи її з ривком або натягом повідця. Команду "тихіше" вимовляють напівголосно, що заспокоює тоном.
Якщо собака не буде знижувати темп руху, то в команді "тихіше" повинна бути ясно чутна погроза, команду повторюють і одночасно роблять ривок.
Сила ривків і натягу повідця повинні відповідати ступеню порушенню собакою належного їй положення біля ноги дресирувальника.

При сповільненні руху собаку заохочують командою "тихіше", "добре" у ласкавій інтонації і погладжуванням.
Перевірку безвідмовності виконання цих дій роблять подачею однієї команди "тихіше", без натягування повідця або команди "поруч".
Рекомендується чергувати уповільнений рух із прискореним.

При відпрацьовуванні навику необхідно враховувати обстановку на місці заняття із собакою. Спочатку відпрацьовування навику, заняття треба проводити в обстановці, де відволікаючих подразників мало. Після того, як у собаки буде вироблений умовний рефлекс на команду "тихіше", обстановку ускладнюють. Уводять такі зовнішні подразники, що будуть відволікати собаку (але не настільки сильно, щоб вона вийшла з покори).
При правильно організованих заняттях собака на 10-15-ий день, знаходячись у ноги дресирувальника, буде сповільнювати рух по команді "тихіше", не відволікаючись на сторонні подразники.

б) При русі собаки по буму. Собака по команді "вперед" йде перед дресирувальника. Цей прийом вважається кращим для навчання уповільненню темпу руху.
Рухаючи по буму, собака спочатку звичайно виявляє деякий острах, що сприяє відпрацьовуванню в неї уповільнення темпу руху.
Більшість собак, зайшовши на бум, прагне пройти його у швидкому темпі або зіскочити з бума. З огляду на це, дресирувальник спонукує собаку до спокійного руху командою "добре", та присікає її намагання прискорити рух командою "тихіше".

Побудова прийому проводиться так само, як і при русі дресирувальника із собакою. Але є і деякі особливості.
Дресирувальник, тримаючи повідця в руці, рухається уздовж бума, трохи за собакою, спостерігаючи за її поведінкою.
Допускати які-небудь болючі подразники для сповільнення руху не можна. Стримування собаки при прискоренні руху виробляється подачею команди "тихіше" і легким натягуванням повідця.
Закріплення навику і подальше його шліфування роблять при різних темпах руху.

в) При русі по сходам. Прискорення руху по сходам у собаки звичайно буває при спуску.
Дресирувальник при спуску, знаходячись спочатку поруч із собакою, а потім позаду неї, при прискоренні руху собаки заспокоює її, вимовляючи команди: "вперед", "тихіше", "тихіше", "добре". При надто швидкому спуску зі сходів дає команду "тихіше" у підвищеній інтонації поєднуючи з несильним ривком повідця.
Навик варто вважати відпрацьованим, якщо собака без повідця, при наявності відволікаючих подразників середньої сили, рухаючись по сходам, безвідмовно сповільнює темп руху по команді дресирувальника.

г) При проробленні сліду. Сповільнення руху собаки по команді дресирувальника при проробці сліду повинний відпрацьовуватися в другому періоді слідової роботи, після введення "сліпих" слідів. Заняття починають під час пророблення собакою контрольних слідів.
Дресирувальник, прикріпивши довгого повідця до ошийника собаки і пропустивши його під одну з передніх ніг собаки, дає їй обнюхати вихідну точку сліду.
Пустивши собаку по сліду, через 10-15 м починає стримувати її рух, натягаючи повідця легкими ривками й одночасно вимовляючи команду "тихіше".

По команді "тихіше" собака звичайно сповільнює темп руху, дресирувальник послабляє натяг повідця і дає команди: "добре", "тихіше", "тихіше".
Команду "тихіше" і голосну команду "добре" вимовляють спокійно, ласкаво. Під час занять необхідно стежити, щоб собака не збуджувалася якими-небудь сторонніми подразниками.
Заняття варто повторювати через кожні 20-30 м, чергуючи уповільнення зі швидким темпом руху, і відпрацьовувати в таких місцях сліду (перетинання доріг і т.п.), де індивідуальний запах сліду буде менший. Це виховає в собаки навик сповільнення руху в найбільш важких місцях сліду.

При підході до кінцевої крапки сліду собака звичайно йде значно швидше.
Швидкість руху збільшиться ще більше, якщо рух повітря в цей час буде назустріч собаці.
Дресирувальник, підходячи до кінцевої крапки сліду, давши команду "тихіше", легкими ривками натягає повідець, змушуючи собаку спокійно підійти до кінцевої точки.
Необхідно, щоб натяг повідця, сила ривка, а також інтонації відповідали особливостям поведінки собаки. Необхідно враховувати і "зацікавленість" собаки в проробленні сліду.

Різких окриків і сильних ривків повідцем допускати не слід. Зайво сильні ривки знижують "зацікавленість" собаки в сліді.
Для того щоб у собаки не знизилася зацікавленість пошуку людини по сліду, дресирувальник не повинен зловживати прийомом уповільнення темпу руху.
Як тільки собака по команді "тихіше" буде змінювати темп руху, відстань сліду поступово збільшується до 200- 300 м.

Під час проробки сліду дресирувальник повинний стежити за тим, щоб у місцях повороту сліду або його перетинань, собака спокійно, без зайвої метушливості знаходила напрямок шуканого сліду. У випадках, коли собака втрачає слід і починає кидатися зі сторони в сторону, необхідно дати команду "тихіше" .с загрозливою інтонацією. Вказавши собаці слід, натягом повідця не давати їй збільшувати швидкість, даючи команду "тихіше" у погрозливій інтонації. Як тільки собака знайде слід, натяг повідця варто припинити.

Для перевірки якості відпрацьовування навику дресирувальник керує темпом руху собаки за допомогою команди "тихіше", не використовуючи повідця.
Слід зазначити, що при приученні уповільненню темпу руху не повинно бути трафаретного підходу до собак.
Собаки збудливого типу для відпрацьовування цього прийому вимагають більш тривалого дресирування, різких інтонацій, частих примусів, чим собаки урівноважені, у яких навик уповільнення темпу руху зберігається більш тривалий час навіть без повторення прийому.

Із собаками збудливого типу варто займатися сповільненням руху триваліше і частіше.
Приступаючи до занять по відпрацьовуванню навику, дресирувальник повинен добре знати місцевість, де прокладений слід, які особливості місцевості можуть утрудняти або полегшувати роботу собаки, конфігурацію сліду, скільки, яких і де було зроблено поворотів, перетинань сліду, знати місцезнаходження прокладача сліду, місцезнаходження речей, що залишаються ним на сліді, місце вибірки.

Усе це повинно враховуватися при проведенні занять щоб уникнути утворення в собаки небажані зв'язки.
Варто пам'ятати, що часте користування командою "тихіше", натягуванням або ривками повідця при русі собаки на кутах або в місцях перетинання сліду, при підході собаки до речі і місця вибірки шуканої людини і т.п. виховує в собаки навик "працювати на умовність".
Щоб не знижувати "зацікавленість" собаки в слідовій роботі і не привчати її до повільного пророблення сліду, навіть у тих випадках, коли цього не потрібно, рекомендується не повторювати прийом під час занять більш 10-15 разів.

Під час слідової роботи дресирувальник повинний надавати собаці максимум самостійності і тільки у випадках, коли собака буде надто довго "розбиратися" у сліді, плутатися на поворотах, перетинаннях, на важких ділянках місцевості, дресирувальник повинен сповільнювати темп її руху командою "тихіше". Коли собака по команді "тихіше" буде як на вихідній точці сліду, так і наприкінці його безвідмовно сповільнювати темп руху по сигналу дресирувальника можна вважати, що навик уповільнення темпу руху відпрацьований.



 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Yutex - Платный хостинг PHP.